ČESKO: Giving Tuesday - lidé podporují dvě stě dobročinných výzev
„Svátek nakupování“ Black Friday po pár dnech střídá hromadná charitativní akce Giving Tuesday. Lidé mohou v rámci kampaně podpořit desítky dobročinných projektů. V Česku se dá přispět třeba na minibus pro handicapované nebo na nový dům pro ženy bez domova. Ve Spojených státech letos charitativní organizace přišly s novými způsoby, jak oslovit více dárců. Využívají možnosti sociálních sítí, ale i bezkontaktní platby.
„Spojujeme reklamu a pomoc dohromady, takže lidé, kteří nám s tím pomáhají, si můžou koupit logo na minibusu a tím si udělat promo a zároveň podpořit stacionář,“ říká Daniela Urbářová z organizace AB Help, která shání peníze na minibus pro handicapované ze Stacionáře Dobromysl.
Organizace Jako doma se zase snaží sehnat podporu pro přesun do nových prostorů. „Jsme komunitní centrum pro ženy bez domova na Florenci a měli jsme pronajatý dům, který jsme věděli, že se bude bourat. Takže hledáme nové prostory. S tím je spojeno hodně výdajů, navíc to bude před Vánoci, takže o to je to náročnější,“ přibližuje autorka výzvy Lenka Vrbová.
Podle Magdalény Martinkové z Asociace společenské odpovědnosti, která kampaň v Česku zastřešuje, se ke dni dárcovství připojují tisíce lidí. „Loni se podařilo vybrat na dobročinné účely bezmála 32 milionů korun, už teď ale víme, že letos bude částka rekordní, možná i dvojnásobná,“ říká Martinková.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 1
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.