ČESKO: Prodej fairtradových výrobků stoupl o 17 procent
Čeští zákazníci utratili v roce 2014 celkem 203 milionů korun za výrobky se známkou FAIRTRADE. Maloobchodní obrat se oproti roku 2013 opět zvýšil, a sice o 17 procent.
S rostoucí spotřebou tak lidé stále více podporují drobné zemědělce a pracovníky z rozvojových zemí. Oceňuje to i Fortin Bley, pěstitel kakaa z Pobřeží slonoviny, který přijel do Česka v rámci Týdne pro fair trade.
Nejprodávanějším fairtradovým produktem je již několik let po sobě káva. Vloni se jí prodalo 190 tun v hodnotě 138 milionů korun. Z celkového maloobchodního obratu s fairtradovými produkty tvoří 68 %.
Pomyslnou trojici „top“ produktů doplňují produkty z fairtradové bavlny, kterým patří 16 %, což přestavuje 32 mil. Kč, a čaj se 7 %, za který spotřebitelé vynaložili téměř 14 mil. Kč.
„Čísla za rok 2014 jsou pro nás dobrým signálem, říká Hana Chorváthová, ředitelka organizace Fairtrade Česko a Slovensko, a dodává: „Bylo logické, že strmý nárůst z roku 2013, kdy jsme zaznamenali 80 % zvýšení obratu, nebude možné udržet. Pozvolný nárůst ve výši 17 % oproti roku 2013 je pro nás pozitivním signálem, že spotřebitelé mají o fairtradové produkty stále zájem a především, že nabídka obchodníků se postupně zvyšuje.“
[...]
Zhlédnuto měsíčně 0
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.