Jihlava: Preference MHD na silnicích přináší výsledky
Jihlava má zavedený systém preference MHD, což v praxi znamená zvýšení cestovní rychlosti o 14 procent a zkrácení intervalů mezi spoji bez nutnosti přidávání dalších v pořadí.
Svým dopravním systémem tak Jihlava může inspirovat i mnohem větší města. Nejvýznamnějším počinem bylo zavedení systému preference v roce 2014, a to na všech křižovatkách se semafory, kterými zároveň projíždí MHD. Do systému však patří i vyhrazené jízdní pruhy pro MHD. První dva takzvané BUS pruhy se objevily na Havlíčkově ulici na konci srpna roku 2015. Poté došlo k optimalizaci jízdních řádů u páteřních trolejbusových linek.
Celkově se podařilo v Jihlavě v letech 2015 - 2019 zřídit 9 úseků BUS pruhů v souhrnné délce 2 080 m. Systém preference MHD v Jihlavě doplňují i prvky tzv. „legislativní preference MHD“, kdy je prostřednictvím dopravního značení upřednostňována MHD.
Jihlava se dostala do popředí zájmu dalších českých měst, která se chtějí seznámit s výsledky, přínosy i úskalími opatření preference MHD v praxi.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 2
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.