Moravskoslezský kraj: Udržitelný nákup propagačních předmětů
Od počátku roku 2021 je na základě novely zákona o zadávání veřejných zakázek zadavatel povinen dodržovat zásady sociálně a environmentálně odpovědného zadávání a inovací, pokud to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné. Tato nová zásada se vztahuje i na veřejné zakázky malého rozsahu. V této případové studii z Moravskoslezského kraje najdete inspiraci, jak lze přistoupit k nákupu propagačních předmětů. I když se jedná o zakázku z doby před účinností novely, zásady odpovědného a inovativního nákupu v ní aplikovány jsou.
Krajský úřad Moravskoslezského kraje poptával před Vánoci roku 2020 propagační předměty prioritně určeny pro partnery kraje. Z důvodu rozpočtu ve výši 180 tis. Kč bez DPH se jednalo o veřejnou zakázku malého rozsahu (dále jen VZMR). Zadavatelem této zakázky byl odbor Kanceláře hejtmana kraje, který má na starosti reprezentaci kraje, včetně jeho propagačních předmětů.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 2
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.