RAKOUSKO: VÍDEŇ: První "superblok" - více místa pro lidi, méně pro auta
Ve vídeňské činžovní zástavbě začala proměna běžné čtvrti v takzvaný superblok. Ten se vyznačuje omezením motorové dopravy a proměnou ulic v pěší zóny s řadou kvalitních míst pro trávení volného času. Díky zeleni zvýší komfort obyvatel i v horkých letních dnech.
První takzvané superbloky se začaly přibližně před pěti lety objevovat v Barceloně. Koncept zklidněných obytných oblastí bez tranzitní dopravy se během krátké doby začal prosazovat i v řadě dalších měst. Například v Berlíně se superbloky staly jedním z nejdiskutovanějších městských témat posledních měsíců. Jednou z hlavních výhod superbloků je vedle zvýšené dopravní bezpečnosti i více místa pro trávení volného času. Město totiž v lokalitě může zásadně zlepšit veřejný prostor a místo asfaltu vysázet zeleň či rozmístit volnočasové prvky.
Plán na vznik prvního superbloku oznámila vídeňská samospráva loni v létě a městské organizace od té doby připravovaly konkrétní podobu vybrané oblasti ve čtvrti Favoriten jižně od hlavního nádraží. Městští plánovači mezitím vypracovali koncept dopravního zklidnění a bezpečnosti, koncept volných ploch včetně opatření pro zvýšení kvality veřejného prostoru a program postupné přeměny oblasti. Místní obyvatelé se mohli do plánování průběžně zapojit, zejména při interaktivních informačních dnech v loňském září a letošním květnu.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 3
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.