EU: Úspěch firmy je propojen s místní komunitou
Vytváření sdílené hodnoty (CSV) bývá považováno za směr, kterým by se společensky odpovědné podnikání mohlo v budoucnu ubírat. Oč přesně se jedná a jak se k němu staví širší veřejnost? Lze vůbec odlišit firmy, které se chovají odpovědně ze své podstaty, od těch, které odpovědnost využívají jen jako nálepku pro lepší reputaci?
Společensky odpovědné podnikání (CSR) je někdy spojováno či zaměňováno s filantropií. Podnik podle tohoto přístupu například finančně přispívá na dobročinné účely, což považuje za užitečné ať už z hlediska celospolečenského přínosu, nebo i pro rozvoj vlastního marketingu. Před pár lety však harvardský profesor Michael Porter přišel s konceptem CSV (Creating Shared Values, neboli vytváření sdílené hodnoty). Ten pramení z myšlenky, že konkurenceschopnost firmy je přirozeně propojená s blahem komunity, v níž podniká. Pochopení a využití těchto vazeb mezi společností a ekonomikou by pak mělo vést k nové vlně hospodářského růstu ve světě.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 1
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.