Krnov: Podpora inkluzivního vzdělávání
Koloběh nepřizpůsobivosti vzniká již na základní škole. Žáci, kteří nezvládají učivo a tempo třídy se postupem času vyčleňují, vytváří si vlastní program a projevy tak, aby zakryli svou neznalost. To se projevuje rušením výuky a snahou upoutat jinak, nebo pasivitou a postupem času i zvyšováním absence. Pokud žák bude připraven na výuku a ve škole zažije pocit úspěchu, bude ochoten více pracovat a zvýší se tak potencionál včlenění do kolektivu a jeho integrace. Rodiče žákům se sociálním znevýhodněním velmi často nejsou schopni pomoci s přípravou do školy, protože sami učivu nerozumí. Čím větší skupina romských žáků je ve třídě, tím větší potíže jsou se začleňováním do kolektivu. Pokud nebudou ve třídě více jak 3 romští žáci, nevznikne odloučená skupinka a žáci mají výrazně větší šanci se pozitivně včlenit a integrovat do kolektivu třídy. Inkluzivní přístup ke všem žákům umožnuje větší individualizaci, oslabuje potřebu porovnávat své výkony s ostatními žáky a soustředí se na vlastní individuální rozvoj.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 3
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.