Litoměřice: Úřad zavedl tlumočnickou linku pro neslyšící
Městský úřad v Litoměřicích pokračuje ve zkvalitňování služeb. Dnešním dnem spustil tzv. Tichou linku, která pomáhá neslyšícím v komunikaci při vyřizování úředních záležitostí. Služba, kterou zavedlo Ministerstvo práce a sociálních věcí, je pro klienty i úřady zdarma. Záleží na městech a obcích, zda se k projektu připojí.
Jak Tichá linka funguje? Klient je přímo na úřadě prostřednictvím počítače dálkově spojen s osobou ovládající znakovou řeč, která následně úředníkovi přetlumočí požadavek, s nímž neslyšící člověk přichází. Což dnes přímo na místě předvedl sluchově handicapovaný student Univerzity Jana Evangelisty Purkyně Michal Procházka, který obdobnou službu vítá. „Využívám ji každý den, protože jako neslyšící nemůžu telefonovat. Pomocí linky volám doktorům, do banky nebo řeším krizové situace,“ sdělil Michal.
Jak upozornila vedoucí Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu Litoměřice Renáta Jurková, ideální je se předem objednat. Není to však nutností. Službu přitom mohou využít nejen lidé při vyřizování úředních záležitostí, ale i neslyšící turisté při návštěvě infocentra. Na její existenci upozorňují samolepky na dveřích úřadu.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 1
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.