Nový Jičín: "Atraktivní město" - manuál označování provozoven a reklamy
V roce 2022 město Nový Jičín vydalo manuál dobré praxe označování provozoven a reklamy – Atraktivní Nový Jičín.
Cílem a podnětem pro zpracování manuálu byla snaha o kultivaci veřejných prostranství ve městě. Do celého procesu spojeného s tvorbou manuálu byli zapojeni všichni aktéři, podnikatelé, občané města, turisté a návštěvníci s cílem zvýšit atraktivitu města.
V rámci přípravy manuálu město Nový Jičín mapovalo názory široké veřejnosti k jednotlivým prvkům veřejných prostranství a připravilo anketu na téma „Která místa vás ve městě nejvíce trápí?”. Radnice zjišťovala i názory místních podnikatelů prostřednictvím dotazníků. Problematická místa veřejných prostranství zástupci města spolu s městským architektem a veřejností prošli na komentované prohlídce městem. Společně se zájemci z řad podnikatelů proběhl workshop s ukázkami aranžování výloh.
K manuálu bylo zpracováno i stručné leporelo, kde zájemci získají rady, jak označovat své provozovny. Pro ty, kteří si s reklamou nevědí rady je možnost na radnici využít konzultací s panem městským architektem. Na výstavě spojené s vydáním manuálu byly k dispozici také omalovánky s tématikou vizuálního smogu pro děti.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 6
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.