Pelhřimov: Chytrá opatření - Portál občana, LED osvětlení i online vstupenky
Hned několik prvků chytrého města funguje i v Pelhřimově. Jednou ze služeb, kterou mohli obyvatelé Pelhřimova začít využívat poměrně nedávno, a která do konceptu chytrého města spadá, je Portál občana. V rámci elektronizace veřejné správy spustilo město Portál občana v únoru letošního roku.
I v Pelhřimově tak mohou lidé na Portálu občana nahlížet do zpřístupněných aplikací města. „V souladu s obecnými trendy město Pelhřimov podporuje nasazování a využívání moderních prostředků informačních a komunikačních technologií. Systémově buduje a rozvíjí datovou a komunikační infrastrukturu, která je určena pro potřeby města a dalších veřejných institucí a současně je přístupná i pro soukromé subjekty za účelem realizace jejich podnikatelských aktivit ve městě,“ sdělila mluvčí pelhřimovské radnice Andrea Unterfrancová.
Pelhřimovští tak díky Portálu občana mohou elektronicky realizovat podání založená na inteligentních formulářích, realizovat elektronické platby na základě předpisu získaného z úřadu, získat aktuální informace o stavu podání, zobrazovat platební historii, prezentovat dynamický telefonní seznam, zaznamenávat datum důležitých událostí, například platnost občanského průkazu, cestovního dokladu či uživatelsky definovaných událostí a provádět rezervaci času úředníka na konkrétní termín.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 3
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.