• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Znojmo: "Portál občana" pro jednoduchou komunikaci s úřadem

Komunikovat s úřadem moderně, z pohodlí domova, a především efektivně, to umožní nová elektronická služba Portál občana, kterou od září nabízí město Znojmo. „Díky portálu si občan vyřídí spoustu záležitostí z vlastního počítače a například kvůli žádosti o kolaudaci nebo platbě poplatků, již nemusí chodit na úřad. Stačí mít pouze přístup k internetu,“ říká místostarosta Znojma Jakub Malačka. Portál občana města Znojma je aplikace umožňující občanům, právnickým osobám i dalším subjektům (dále jen „Uživatel“) komunikovat s úřadem pomocí moderních technologií z pohodlí domova či kanceláře v libovolný čas. Registrace je možná na www.portalobcanaznojmo.cz.

Hned na úvodní stránce se objeví možnost registrace, a ta je trojí:

  • Registrace nového uživatele bez ověření identity. Takto registrovaný uživatel nemá možnost využít všechny funkcionality portálu. Lze například najít formulář, vyplnit jej a odeslat, ale nelze sledovat stav vyřízení, nelze si dohledat své pohledávky a případně učinit i jejich úhradu. Navíc následně musí na úřad dojít potvrdit, že formulář zaslal skutečně on.
  • Registrace nového uživatele s následným ověřením identity pomocí MojeID (zjednodušené přihlášení na různé e-shopy a další portály) nebo pomocí vyplnění registrace na portálu občana (podobná jako při vytvoření e-mailového účtu). Identitu uživatele ověří na podatelnách Městského úřadu po předložení občanského průkazu a vytištěného registračního formuláře v sekci Formuláře – Registrace. Takto registrovaný uživatel může využívat veškeré funkcionality.
  • Registrace uživatele, který má již státem ověřenou identitu (eIdentita, Datová schránka). Díky ověřeným údajům již není potřeba chodit na úřad.

Po registraci a přihlášení do systému lze rovnou využívat veškeré funkcionality. Po úspěšné registraci může uživatel využívat tři základní funkcionality. Tou první je možnost najít potřebný formulář či žádost různých odborů úřadu a podle způsobu registrace s ním dále pracovat. Druhá funkce je sledování vlastních závazků vůči městu (závazky, poplatky, nezaplacené pokuty, např. i od Městské policie, aj.). Třetí službou je možnost uhradit poplatky elektronicky.


[...]

Nejčtenější dobrá praxe