 
 Globální vzdělávání na základní škole 
  
  
  
Fair trade, potravinová bezpečnost, rozvojová či humanitární pomoc – teoretické znalosti i praktické zkušenosti, pomoc s kampaněmi, konkrétní příklady i osvětová činnost – to vše je součástí již několik let běžícího programu globální rozvojové výchovy na ZŠ Rokytnice na Vsetíně. 
   
     
      
      
  
Basic information
| Name of the city/town/region: | |
|---|---|
| Contact: | Město Vsetín | 
| Surname, firstname: | Sedláček Bohuslav | 
| Organization: | ZŠ Vsetín, Rokytnice 436 | 
| E-mail: | |
| Phone: | +420 732 967 206 | 
| Subject: | Výchova a osvěta k UR a globálním tématům Kvalita a prostupnost vzdělávání; inovativní aktivity škol; poradenství pro rodiče | 
| Description and outputs | |
| Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? | Byl zaveden povinný předmět GLOBÁLNÍ VÝCHOVA pro žáky 9. ročníku jako součást ŠVP. Žáci se v daném předmětu vzdělávají v oblasti globální rozvojové výchovy, a realizují projekty s konkrétním dopadem. Podílí se na kampani Fairtradová škola, pomáhají s realizací informačních kampaní o fair trade (fairtradová čokoláda). V minulosti ve spolupráci s městem Vsetín zorganizovali konferenci o fair trade ve Vsetíně. Žáci behěm školního roku studují i další témata jako např potravinovou bezpečnost, vybrané globální problémy, seznamují se s životy jiných kultur, ujasňují si rozdíl mezi rozvojovou a humanitární pomocí. | 
|---|---|
| Were the implemented activities documented? | Fairtradová škola, fairtradová snídaně, projekt La Mgonpo, natáčení videospotů o globálních problémech. | 
| Start of activity: | 30.09.2011 | 
| End of activity: | 31.12.2015 | 
| Attachment | Globální rozvojové vzdělávání na ZŠ  PDF (1,6 MB) | 
| Recommendations and inspiration | |
| What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? | Předmět globální výchova umožňuje zaměření sa problémy současného světa cíleně, nikoliv okrajově. | 
| Attachment: | |
| Risk, obstacles and positive moments in the implementation process | |
| During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? | Bylo nutné čelit návrhům některých kolegů, že předmět globální výchova je zbytečný a časovou dotaci tohoto předmětu by bylo vhodné využít pro posílení jiných, tradičních předmětů jako např. dějepis nebo zeměpis. | 
| Partakers | |
| Name: | ZŠ Vsetín, Rokytnice 436 | 
| Company number or other registration data: | 60990457 | 
| Address: | Rokytnice 436 | 
| Web: | https://www.zsrokytnice.cz/ | 

 
  
          
  
  
 