• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Ústí n.L.: TicketPack pro podporu turismu

Ústí nad Labem přichází s inovativní aktivitou k podpoře cestovního ruchu. Je jí zvýhodněný balíček vstupenek pro návštěvu pěti vybraných a zajímavých turistických cílů na Ústecku s výraznou slevou na vstupném, neboli TicketPack Ústí jednoduše. Aktivita probíhá ve spolupráci s dopravním podnikem, muzeem, zoologickou zahradou a městskými službami.
Více info o statutárním městě

Basic information

Name of the city/town/region: Ústí nad Labem
Contact: Slawischová Hana
Organization: Statutární město Ústí nad Labem
E-mail: hana.slawischova@mag-ul.cz
Phone: +420733511919
Subject: Cestovní ruch

Description and outputs

Describe the main purpose / aim of your activity / project. What were its side effects or secondary results? Cílem zavedení zvýhodněného balíčku vstupenek je podpora cestovního ruchu na Ústecku (i s ohledem na dopady spojené s omezeními během koronavirové pandemie). TicketPack má usnadnit návštěvníkům a občanům města příjemné strávení volného času a zároveň podpořit zvýšení návštěvnosti jednotlivých turistických cílů. Balíček vstupenek je zvýhodněn více než 40% slevou oproti běžnému vstupnému pro dospělého a dítě.
V rámci balíčku je možné navštívit zoologickou zahradu, městské muzeum, zrcadlové bludiště na Větruši, koupaliště na Klíši a svézt se lanovou dráhou.
K zakoupení zvýhodněného balíčku vstupenek je využita mobilní aplikace SEJF. Aplikaci již několik let využívají Dopravní podnik města Ústí n. L. k možnosti pořízení jízdného na MHD a Městské služby města Ústí n. L. pro jednoduché placení parkovného, je tak tedy poskytnut souhrnný balíček služeb. Zároveň pro ty, pro které není technicky možné použití aplikce, je připravena papírová forma balíčku vstupenek. Na přípravě a realizaci s městem spolupracují 4 organizace města.
Is the activity related to any of your strategical document? Koncepce rozvoje cestovního ruchu města Ústí nad Labem.
Were the implemented activities documented? Ne
Start of activity: 01.06.2022
How was the activity funded? Z rozpočtu města/oddělení cestovního ruchu
Detailed schedule:

Zavedení baličku vstupenek do aplikace 50 000,- Kč bez DPH

Tisk číslovaných vstupenek 10 800,- Kč bez DPH

Náklady na průběžnou propagaci

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention?

Před spuštěním projektu byl proveden celorepublikový průzkum, jakými formami (slevové karty, výhodné balíčky apod.) města mimo jiné podporují zvýšení návštěvnosti svých turistických cílů a tím podporují i pocovidovou situaci. Šetřením se zjistilo, že tato forma zvýhodněného balíčku vstupenek na turistické cíle, které spravují organizace města, není běžná. Díky této aktivitě spolu tyto organizace začaly intenzivněji spolupracovat i v jiných oblastech a prostřednictvím tohoto produktu bude snažší navázat i spolupráci se soukromým sektorem jeho zapojením.

Risk, obstacles and positive moments in the implementation process

Describe the main strengths of your activity / project during its realization? Realizuje a ekonomicky zajišťuje odd. cestovního ruchu magistrátu města, ne externí firma;
vznik produktu jako nástroje pro navázání spolupráci se soukromým sektorem;
tvorba papírové verze balíčku vstupenek pro skupinu obyvatel, kteří se potýkají s technickým omezením využívání aplikací;
německá mutace propagačních tiskovin a distribuce v blízkém příhraničí.
Describe the main weaknesses of your activity / project during its realization? Vliv pandemie na návštěvnost turistických cílů;
chybějící cizojazyčná mutace v aplikaci SEJF (pouze možnost využití papírové verze);
možný malý zájem soukromých subjektů o zapojení do projektu z důvodu dopadů ekonomické krize.
During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? Pilotní projekt tohoto typu byl připravován již v předchozím roce, bohužel vlivem covidových omezení došlo k jeho posunutí na tento rok.

Monitoring and evaluation

Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? Projekt bude realizátorem vyhodnocen podle počtu zakoupených vstupenek a sledování výše návštěvnosti jednotlivých cílů.
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? Pro příští rok je plánováno rozšíření této nabídky o místní podnikatele, kteří se budou moci zapojit např. formou jakéhokoli zvýhodnění využití jejich služeb. Realizátor si od vytvoření funkčního výhodněného balíčku vstupenek slibuje prohloubení spolupráce s podnikateli a tvorbu společného produktu.

Media, promotion

How was the communication with the media and what were the media outcomes?

Tisková konference, celorepubliková tištěná média, odborné časopisy, seniorské listy, místní periodika, regionální televize, facebook a instagram města, facebook partnerů, CLV plochy, statický banner na nádraží, výlepové plochy města a v ČR;

odkaz na reportáž
Kudy z nudy
České středohoří
Dopravní podnik města Ústí n. L.
Informuji
KAM po Česku
Epocha na cestách
TTG
Ústecký deník
Náš region
Brána do Čech

Attachment:
TisketPack (2 MB)

Partakers

Name: Statutární město Ústí nad Labem
Company number or other registration data: 00081531
Address: Velká Hradební 8, 401 00 Ústí nad Labem
Web: https://www.usti-nad-labem.cz/cz/

Another partakers

Název:Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s.
IČO nebo jiný registrační údaj:25013891
Adresa:Revoluční 26, 401 11 Ústí nad Labem
Web:https://dpmul.cz/

Name:

Městské služby Ústí nad Labem, příspěvková organizace
Company number or other registration data:71238301
Address:Panská 1700/23, 400 01 Ústí nad Labem
Web:https://www.msul.cz/

Name:

Muzeum města Ústí nad Labem, příspěvková organizace
Company number or other registration data:00361321
Address:Masarykova 1000/3, 400 01 Ústí nad Labem
Web:https://www.muzeumusti.cz/

Name:

Zoologická zahrada Ústí nad Labem, příspěvková organizace
Company number or other registration data:00081582
Address:Drážďanská 454/23, 400 07 Ústí nad Labem
Web:https://www.zoousti.cz/
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

Související témata ...

Cestovní ruch

Ústí n.L.

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe