Subject:
Komunikace mezi veřejnou správou, občany a dalšími subjekty, participace
Description and outputs
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Město Znojmo v roce 2019 sjednotilo a digitalizovalo všechny formuláře města, zavedlo Portál občana, proběhla elektronizace parkovacích platebních automatů a byla spuštěna Tichá linka pro neslyšící. V roce 2020 byla zavedena možnost elektronických zápisů do škol a školek a byly spuštěny online systémy na rezervaci termínů svateb, vítání občánků, rezervace prodejních míst na Znojemské historické vinobraní, které byly naprogramovány a spuštěny zaměstnanci městského úřadu, tudíž nebylo nutné platit externí firmu. Dále město velice aktivně využívá služeb systému Mobilního Rozhlasu - pravidelné informování občanů, blokové čištění, fotohlášky, krizová komunice.V letošním roce je také plánována modernizace oficiálního webu města Znojma, na které se již intenzivně pracuje.
Were the implemented activities documented?
ANO
Ke všem výše zmíněným činnostem byly vydány tiskové zprávy, které byly zveřejněny na webu města Znojma - www.znojmocity.cz.
Start of activity:
01.01.2019
Attachment
How was the activity funded?
Z rozpočtu města Znojma
Detailed schedule:
Nespecifikováno
Recommendations and inspiration
What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention?
V první řadě je potřeba si stanovit jasné cíle, čeho chceme při elektronizaci dosáhnout. Následně je potřeba udělat důkladnou revizi. Využít elektronizace a provést důkladnou revizi papírových verzí, které nejsou optimální. Teprve následně provést elektronizaci, která tak přinese optimalizaci systému.
Například: Formuláře
1. Sesbírejte všechny formuláře, které se v průběhu času nashromáždily
2. Udělejte revizi jednotlivých políček formulářů, jestli jsou opravdu všechna potřebná a případně ty zbytečné vymazat
3. Nastavte elektronický systém tak, aby automaticky vyplňoval, co nejvíce polí automaticky (např. pokud respondent při registraci musí uvádět jméno, příjmení, bydliště atd., ať se tato data vyplňují ve formuláři automaticky)
Velký důraz je potřeba také klást na propagaci. Pokud spustíme nějaký nový systém, ale nedáme o něm lidem vědět a neřekneme jim jaké má výhody, tak bude zbytečný a nikdo ho využívat nebude.
Attachment:
Risk, obstacles and positive moments in the implementation process
During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation?
Je potřeba, aby fungovala spolupráce napříč všemi odbory. Pokud nebude fungovat vnitřní komunikace, tak se realizace projektu pravděpodobně nepodaří.
Bez důkladné revize papírových variant dokumentů (viz výše) vznikne pouze neoptimální elektronická verze, kterou nebude chtít nikdo používat.
Bez propagace bude projekt neúspěšný. Je potřeba neustále občany informovat o možnostech a také systémy vylepšovat a prohlubovat jejich funkcionality.
Monitoring and evaluation
Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way?
Ano, některé z aktivit jsou měřitelné.
Mobilní rozhlas má k dubnu přes 5800 registrovaných. Což je 20% pokrytí.
Portál občana má k dubnu přes 530 registrovaných.
Online systémy na rezervaci termínů svateb, vítání občánků a prodejních míst na Znojemské historické vinobraní byly naprogramovány a spuštěny zaměstnanci městského úřadu. Tedy byly zde nulové náklady na pořízení externího programu.
Všechny zavedené elektronické systémy znamenají úsporu času pro veřejnost, ale i zefektivnění činnosti zaměstnanců úřadu.
What findings have you encountered thanks the evaluation process?
Při správné propagaci se občané do jednotlivých systémů registrují a nacházejí v nich výhody, které nabízejí. Například u Mobilního rozhlasu došlo k rapidnímu nárůstu registrovaných v uplynulých dvou letech. Portál občana, který se spustil teprve na podzim už má také své registrované, navíc je nově systém využit v rámci participativního rozpočtování a tudíž věříme, že i zde počet registrovaných bude postupně narůstat.
Do you plan to further develop/maintain the activity/project?
Ano. Vzhledem ke směrování veřejné správy k větší elektronizaci se jedná o projekt dlouhodobého trvání a nynější stav lze chápat jako začátek a základ pro další rozvoj elektronizace a zpřistupňování radnice občanům.
Media, promotion
How was the communication with the media and what were the media outcomes?
Všechny aktivity byly prezentovány v tiskových zprávách nejen na webových stránkách města Znojma, ale také byli o aktivitách informování novináři. Konkrétně k Portálu občana a Mobilnímu rozhlasu byly také vytvořeny propagační letáčky, které jsou občanům rozdávány na podatelnách úřadu. K rozšíření informovanosti jsou také využívány sociální sítě, a to konkrétně facebooková a instagramová stránka města Znojma.
Attachment:
Partakers
Name:
Město Znojmo
Company number or other registration data:
00293881
Address:
Obroková 1/12, 669 22 Znojmo
Web:
http://www.znojmocity.cz
Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe
ZdravaMesta.cz, T: +420 602 500 639, E: info@zdravamesta.cz
Sledujte Zdravá města, obce, regiony
Podpořeno
Technická správa
portálu a doplňování informací jsou financovány za podpory Operačního programu Zaměstnanost, Fondů EHP a z vlastních zdrojů NSZM ČR.
Za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj.