• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Prachatice: Klimatická škola pro udržitelný život

Projekt "Klimatické školy pro udržitelný život" se zabývá zlepšením prostředí obce s ohledem na klimatické změny. Do projektu jsou zapojeni žáci Montessori ZŠ Prachatice, Národní. Žáci prochází labyrintem, ve kterém se seznamují se svým okolím, se sebou samými, se silnými a slabými stránkami života v obci, s pilíři udržitelného rozvoje a navrhují projekty, které by bylo možno v obci realizovat. Součástí je setkání a diskuze s různými zájmovými skupinami a zástupci města. Závěrem bude realizovaný projekt, jeho propagace a promýšlení dalších možností

more info about the municipality

Basic information

Name of the city/town/region: Prachatice
Surname, firstname: Kozlová Dagmar
Organization: ZŠ Prachatice, Národní 1018
E-mail: kozlova@seznam.cz
Phone: 728730762
Subject: Výchova a osvěta k UR a globálním tématům
Mládež

Description and outputs

Describe the main purpose / aim of your activity / project. What were its side effects or secondary results? Ze strany dětí navrhnout konkrétní projekty pro Prachatice, které reagují na téma změn klimatu.
Were the implemented activities documented? Během prezenční výuky jsme pořizovali fotografie, během distanční výuky pouze screen shot obrazovky, viz. příloha.
Start of activity: 01.09.2020
Attachment

Budget

What were the financial costs of carrying out the activity? [tis. Kč] 10
How was the activity funded? Aktivita je financována v rámci projektu DAMOKLES

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? Pokud jsou děti motivovány, projevují velký zájem o to, co se v obci děje, mají potřebu se k projektům a k životu v obci vyjadřovat. Nebojí se diskuze a mají mnoho nápadů, které dokáží dotáhnout do konce. Není třeba jim nic podsouvat, dokáží vymyslet a zrealizovat mnohé.

Využívali jsme a využíváme metodiku Školy pro udržitelný život.

Risk, obstacles and positive moments in the implementation process

During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? Pokud pominu dobu distanční výuky, není nic, co by realizaci ovlivnilo. Na druhou stranu je třeba uvést, že ani distanční výuka nás nezastavila a vše je při troše dobré vůle možné převést do on-line prostředí, byť to samozřejmě ani zdaleka není ideální. Velkým překvapením, myslím, že pro všechny bylo, že po diskuzi se zástupci města došlo k realizaci zcela nového projektu, který děti neměly ve svém zásobníku.

Monitoring and evaluation

Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? Projekt je zatím ve fázi přípravy a počátků realizace. Už teď je ale jasné, že dopadem, nevím, jestli měřitelným, je zvýšení zájmu dětí o život v obci, propojení dětí a seniorů, a do budoucna zlepšení kvality života v obci s ohledem na dopady na životní prostředí.
What findings have you encountered thanks the evaluation process? Ještě nedokážeme zcela posoudit
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? Určitě plánujeme v projektu pokračovat. Možná už se ho budou účastnit jiné děti, ale nápadů je mnoho a věřím, že s novými dětmi přijdou i nové projekty.

Additional notes

Additional notes Z našeho pohledu je určitě důležité věřit ve schopnosti dítěte, nic zbytečně neorganizovat a nechat děti projevit svůj názor. Důležité bylo jít do projektu bez vlastní myšlenky na projekt a to se jednoznačně vyplatilo. Děti vše vymyslely samy, s drobnou dopomocí i samy realizují.

Partakers

Name: ZŠ Prachatice, Národní 1018
Company number or other registration data: 00583278
Address: Národní 1018, 38301 Prachatice
Web: http://www.narodka.cz
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

Prachatice

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe